piątek, 11 marca 2011

Ekologiczne produkty ze śmietnika.

Znajomi znaleźli w śmietniku za Almą mnóstwo puszek z Pepsi i 7up oraz trochę słoików z żywnością ekologiczną. Dostałam ekologiczny chutney z mango, delikatnie przeterminowany, ale zjadłam - na dowód zdjęcia - oraz przeżyłam - na dowód ten oto wpis.

Spaghetti z cieciorką i chutneyem z mango

Składniki:
  • porcja ugotowanego makaronu spaghetti
  • trzy garści ugotowanej ciecierzycy
  • i strąk selera naciowego
  • pół cebuli
  • 10 łyżek mleka ryżowego
  • 1 łyżka chutney z mango
  • łyżeczka curry

Ciecierzycę namoczyłam rano. Po około pięciu godzinach wstawiłam ją na godzinę do gotowania w nieosolonej wodzie - osobom korzystającym z soli proponuję jednak wodę osolić, smak ugotowanej ciecierzycy może okazać się zbyt delikatny. ;)

W trakcie przygotowywania makaronu umyłam i pokroiłam cebulę i seler naciowy. Wstyd się przyznać, ale zamierzałam dodać jeszcze pół marchewki, jednak wypadło mi to z głowy. Wrzuciłam warzywa i cieciorkę na kilka łyżek oleju i posypałam szczodrze curry.


Po około 4 minutach dodałam chutney i mleko ryżowe, dokładnie wymieszałam. Smażyłam jeszcze mniej więcej 6-8 minut. Podałam z kiełkami rzodkiewki. Było bardziej słodkie, niż ostre, dlatego w mojej opinii ostry smak rzodkiewki dobrze wszystko uzupełniał.

2 komentarze:

Biedr_ona pisze...

Mhmh.. jakie to wszystko zdrowe! ;-))) Kolor żółty przypomina mi, że niedługo nadejdzie wiosna ;-))

www.przysmakiewy.pl

skoraq cooks pisze...

zapowiada się na smaczny i szybki obiad :-)